בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     אסטרופיזיקה
     אפיגנטיקה
     אקלים
     ארכיאולוגיה
     ביוטכנולוגיה
     ביוכימיה
     ביולוגיה
     ביולוגיה
     ביולוגיה
     גנטיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     השכלה גבוהה
     וטרינרי
     חינוך
     כימיה
     כימיה
     מדעי המוח
     מדעי כדור הארץ
     מיקרוביולוגיה
     מנהל עסקים
     פסיכולוגיה
     פרקינסון
     קרימינולוגיה
     קרקע ומים
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
שאלה מספר 3634 - הפסדים בזרימה טורבולנטית ולמינארית תאריך: 24/08/2008
תחומי דעת:  פיזיקה  , הנדסה  
האם ההפסדים בזרימה טורבולנטית תמיד יותר גדולים מאשר בזרימה למינארית (עבור מצב נתון) ?
למה ה-FRICTION FACTOR קטן ככול שהזרימה נעשית יותר טורבולנטית ? האם זה אומר שבזרימה טורבולנטית יש פחות הפסדי חיכוך?
תשובה מאת: פרופ' ערן שר
   


לא ברור לי משאלתך האם היא מתייחסת לזרימה פנימית (זרימה בצינור) או לזרימה חיצונית (זרימה על-פני גוף כדוגמת כנף).
אתייחס לזרימה פנימית: הפסדי האנרגיה בצינור תלויים במהירות הזורם ובמשטר הזרימה (זרימה למינרית או זרימה טורבולנטית). את הפסדי האנרגיה נוהגים לכתוב כך:
HL=f(L/D)(V^2/2)
כאשר L הוא אורך הצינור, D קוטרו, V מהירות הזורם, ו-f הוא מקדם החיכוך.
מקדם החיכוך תלוי במספר ריינולדס (מספר ריינולדס הוא מדד למהירות הזורם) ובחיספוס הצינור לפי הדיאגרמה המצורפת (שים לב שעבור זרימה למינרית, מתקבלת תלות לינארית במערכת קורדינטות לוגריתמית בין מקדם החיכוך לבין מספר ריינולדס). אפשר לומר שתחום הזרימה הלמינרית הוא בין מספר ריינולדס=0 ועד 2300.

בברכה,
פרופ' ערן שר
הנדסת מכונות
אוניברסיטת בן גוריון
הוסף תגובה הדפס שאלה      שלח לחבר      שאלות מועדפות