בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     אסטרופיזיקה
     אפיגנטיקה
     אקלים
     ארכיאולוגיה
     ביוטכנולוגיה
     ביוכימיה
     ביולוגיה
     ביולוגיה
     ביולוגיה
     גנטיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     השכלה גבוהה
     וטרינרי
     חינוך
     כימיה
     כימיה
     מדעי המוח
     מדעי כדור הארץ
     מיקרוביולוגיה
     מנהל עסקים
     פסיכולוגיה
     פרקינסון
     קרימינולוגיה
     קרקע ומים
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
שאלה מספר 5632 - החוק הביוגנטי תאריך: 15/4/2012
תחומי דעת:  מדעי הסביבה  , ביוטכנולוגיה והנדסה גנטית [ ביולוגיה ]  , הוראת המדעים  , רפואה  

שלום רב,


האם נכון להמשיך וללמד ע"פ החוק הביוגנטי של ארנסט הקל ולהציג את הדמיון בין התפתחות עוברית של יצורים שונים ממחלקות שונות באמצעות האיור המבוסס על חוק זה?


http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%91%D7%99%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99


בהנחה שהגישה והאיור אינם מדוייקים, אודה אם אקבל הפנייה למקור לאיורים/תמונות אחרים שניתן באמצעותם להדגים את הדמיון בהתפתחות העוברית לתלמידים.


תודה,


יפה גונדה-קרן


תשובה מאת: פרופ' חיה קלכהיים
   


The beautiful illustration by Haeckel can be safely used in two instances. First to highlight the creation of "complexity" both during ontogeny as well as during evolution (phylogeny). Second to stress the principle that during early stages of development there is a striking similarity both in form and in size of all kinds of vertebrate embryos and that this similarity is lost during maturation (the spinal cord and brain are an excellent example as they are generated in all species as a simple tube and then diversifies in complexity between different species). The gills are also an example even if they do not serve as respiratory organs for terrestrial species.


פרופ' חיה קלכהיים
הפקולטה לרפואה
האוניברסיטה העברית

הוסף תגובה הדפס שאלה      שלח לחבר      שאלות מועדפות